همشهری آنلاین: آمار بیکاری در اسپانیا تا پایان ماه مارس سال جاری به 17.4 درصد رسید.

به گزارش یورونیوز، این به آن معناست که آمار افراد بیکارشده طی 12 ماه اخیر به دو برابر رسیده و از 2 میلیون نفر به بیش از 4 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

آمار بیکاری در اسپانیا دو برابر میانگین بیکاری در اروپا است و این مساله برای دولت سوسیالیست اسپانیا که ادعا می‌کرد نرخ بیکاران در این کشور حداکثر به 4 میلیون نفر خواهد رسید نگران کننده است.

اوضاع برای متقاضیان کار در اسپانیا هر روز بدتر از روز گذشته می‌شود. یکی از مردانی که در خارج از یکی از مراکز کاریابی به انتظار ایستاده می‌گوید: اوضاع وحشتناک است. یک زن که او نیز در انتظار پیدا کردن کار است نیز می‌گوید: بحران(جهانی اقتصاد) بیکاری تعداد بسیار زیادی از افراد را در پی آورده است.

یکی دیگر از این افراد می‌افزاید: امیدوارم من زیاد بیکار نمانم زیرا قصد دارم در بخش دیگری مشغول به کار شوم، اما فکر می‌کنم سال‌ها طول خواهد کشید تا بحران بیکاری برطرف شود.

از زمان آمار گیری رسمی درباره بیکاری در اسپانیا در سال 1976 این بدترین افزایش میزان بیکاری در این کشور طی یک سال اخیر بوده و حتی بدتر از پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول.

به اعتقاد کارشناسان این نتیجه رشد اقتصادی دهه 1990 در اسپانیا است. در این دهه هزینه ساخت و ساز در اسپانیا کاهش یافته بود و همین امر سبب بالارفتن بی‌سابقه متقاضیان مسکن و هزینه بیش از حد مشتریان در بخش مسکن شده بود.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری نرخ بیکاری در اسپانیا به 20 درصد نیز برسد.

کد خبر 79787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز